Zuid-Afrika Zuid-Afrika

Vanuit de jeugd (Vredeskerk - Hoeksteen) gaan we naar Zuid-Afrika in juli 2024 om daar te helpen met het bouwen aan een blijvende verandering voor de mensen daar. Concreet houdt dit in dat de jeugd helpt met een gebouw maken dat door de lokale bevolking in eerste instantie al is opgericht voor alleenstaande moeders. Verder gaan we helpen met het repareren van de woningen van de mensen in de wijken. Meer informatie op www.shib.nl

Een best zware, maar ook dankbare taak waar je als jongere veel voor die mensen kunt betekenen. Ook u kunt helpen door te doneren via onderstaande QR code. Natuurlijk zijn er ook acties die door de jongeren dit jaar al worden gedaan om geld in te zamelen om te zorgen voor materiaal voor de blijvende verandering aldaar.

QR code voor donaties voor Zuid Afrika: Een blijvende verandering door de jeugd van de Vredeskerk.

Volg hieronder onze activiteiten

Op 15 juni wordt er een wijnproeverij gehouden voor de jongerenreis naar Zuid-Afrika. Hiervoor krijgt men een culinaire rondreis door Zuid-afrika aan de hand van heerlijke wijnen en bijpassende hapjes. Men kan zich opgeven via mailadres: henriette_kroeze@hotmail.com

De proeverij is op 15 juni 2024. Aanvang 19.30 uur. Het proeflokaal bevindt zich aan de Zuiderzeestraatweg 547 te Wezep.
Kosten: 30€ per persoon.

Gemeenteleden voor en met elkaar.

Wij, jongeren uit de Vredeskerk, organiseren op 20 april een lentefair vanaf 10.00 uur tot en 17.00 uur. Het belooft een gezellige dag te worden, je kan er wat lekkers eten en om 15:00 uur zal er een veiling zijn. Van tevoren kunt u ook al meedoen met de veiling door u in te schrijven voor een kavel. Dat betekent dat u uit de lijst kunt bieden op een kavel. Klik hier voor de lijst. Vermeld op de papieren in de hal van de kerk uw naam en uw bedrag waarvoor u de kavel wilt hebben. Een ander kan dan nog overbieden, dus gok niet te laag. Ook kunt u via de mail uw bod kenbaar maken tot 18 april. Dan doet u een mail naar jeugdzuidafrika@hotmail.com onder vermelding van uw naam en de kavel met uw prijs. U komt toch ook 20 april van 10:00 uur tot 17:00 uur. Er zijn namelijk ook verschillende kraampjes, oud-Hollandse spelen, luchtkussen voor de kinderen, lekker eten, gezellig samenzijn. Neem gerust vrienden en kennissen mee. Maak er een mooi uitje van.
Hoe kan ik een dienst aanbieden? Omschrijf zo duidelijk mogelijk je dienst. Wat biedt je precies aan, hoe lang, hoeveel, hoe vaak etc. Vergeet vooral niet je naam, adres, telefoonnummer en eventueel je e-mailadres te vermelden. Het aanbieden van diensten kan tot en met maandag 15 april 2024. Dit kan op twee manieren:

1. Mail je aanmelding naar jeugdzuidafrika@hotmail.com
  2. Deponeer onderstaande aanmeldstrook in de verzamelbox in de kerk.
Hoe wordt er geveild? De diensten worden per opbod verkocht. Vóór de veiling kan er tot uiterlijk donderdag 18 april 2024 ook schriftelijk of per e-mail o.v.v. naam, adres en handtekening geboden worden. Het hoogste schriftelijke bod geldt dan als eerste inzet op de veiling. Over hoe en wanneer de dienst wordt geleverd maken de koper en de aanbieder zelf afspraken. Hoe betaal ik? Dit kan via een automatische incasso of via een QR code.

Aanmelding talent voor de talentenveiling op 20 april 2024
Naam . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Straat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Postcode . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Plaats . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Telefoonnr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Mailadres . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Omschrijving van het te veilen talent:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Download hier het opgaveformulier.

Bericht van 14 februari 2024

Bericht van 5 januari 2024

Bericht van 5 oktober 2023

Bioscoop in de kerk? Jazeker!
Vrijdag 6 oktober  kan je naar de bioscoop in de Vredeskerk! Voor jong en oud!

Om 16.00 is er een film voor de kinderen van 4 tot en met 12 jaar. Er staat een leuke film en lekker avondeten voor jullie te wachten! Voor maar €7.- per kaartje. En om 19.00 voor de jongeren en ouderen vanaf 12 jaar. En voor jullie natuurlijk ook wat lekkers! Het kaartje kost €5,- Alle opbrengst gaat naar de Zuid-Afrika groep! Dus sponsor jij ons ook? Opgeven kan door een appje naar 06-34362678 te sturen! Tot dan!

Alvast bedankt!
Groetjes de Zuid-Afrika groep!

Bericht van 25 september 2023

Statiegeld Zuid Afrika groep

De groep is al zeer dankbaar voor de statiegeldflessen en blikjes die al zijn ingeleverd. Maar we begrijpen ook heel goed dat op zondag inleveren niet altijd gewenst is. Daarom hebben verschillende gezinnen een bak thuis staan waar u uw statiegeldflessen ook mag inleveren. Zij zorgen dat de flessen dan bij het verzamelpunt komen. Inleveren (ook van statiegeld bonnetjes) kan bij:
Fam. Pauw - Zuiderzeestraatweg 547
Fam. Krooneman – Acaciatraat 1
Fam. Reijgwart – Vlasakker 51
Fam. Doornewaard – Van Pallandtlaan 11
Fam. Kijk in de Vegte – Duivendansweg 17
Fam. Uit de Bulten – Stationsweg 43
Fam. Souman - Troelstrahof 19
Fam. Vd Weerd -  Ruitersveldweg 13
Maar ook nog steeds bij de Schakel, Vredeskerk en Hoeksteen
Namens de Zuid Afrika groep alvast heel erg bedankt!